1-GÜNEŞE YOLCULUK

Yeşim Ustaoğlu'nun 1999 yapımı "Güneşe Yolculuk", Kürt meselesine dair sessizliği kıran ilk filmlerden biridir. Filmin merkezinde yer alan Zorduç köyü, hem bir karakterin dönüşümünün son noktası hem de yerli sinemadaki dönüşümün önemli mekânlarından biri olarak tarihsel bir öneme sahiptir.

Boğa Burcu Denince Akla Ne Gelir? En Belirgin Özellikleri Boğa Burcu Denince Akla Ne Gelir? En Belirgin Özellikleri

2-PANDORANIN KUTUSU

Jean-Pierre Mas'ın müzikleri eşliğinde başlayan film, annelerini kaybetmiş üç kardeşin kaybolan hayatlarını arayışını konu alan bir hikâyeye dayanmaktadır. Yeşim Ustaoğlu’nun Batı Karadeniz resimleriyle zenginleştirilen öykü, Alzheimer hastası bir anneanne ile torunu Murat'ın karmaşık ilişkisini ve yolculuğunu keşfeder. Bu süreçte, kaybolmuş kişiliklerin birbiriyle buluşması teması işlenmektedir.

3- BULUTLARI BEKLERKEN

Yeşim Ustaoğlu'nun filmi, 1. Dünya Savaşı sonrası göç eden Rum yerlilerinden Eleni'nin zorlu yaşamını konu alıyor. Ailesinden koparak Türk bir aileye sığınan Eleni, Ayşe ismiyle yeni bir yaşam kurmaya çalışmıştır. Ablasının ölümüyle yalnızlık ve acı içinde kalan Eleni, geçmişte kardeşiyle birlikte bir Türk ailesi tarafından evlat alınmış, kardeşi Yunanistan'a gitmiş, o ise ne kardeşine kavuşabilmiş ne de yeni kimliğini tam benimseyebilmiştir. Ablasının kaybıyla daha da yalnızlaşan Eleni, umutla kardeşini beklemeye devam etmektedir.

4-ARAF

Zehra, sıradan bir kasabalı kızı olarak otoyolun kenarındaki bir dinlenme tesisinde yemek dağıtımı yapmaktadır. Mutlu bir hayat sürdürse de, içinde bulunduğu hayattan daha fazlasını hayal etmektedir. Günlük rutinini paylaşan Olgun ile zaman geçiren Zehra’nın hayatı, bir kamyon şoförü olan Mahur ile tanışmasıyla köklü bir değişim yaşar. Bu karşılaşma, sıradan yaşamın ötesine geçerek, gerçek hayattan ilham alan trajik bir hikâyenin başlangıcını işaret eder.

5-İZ

İz, Tayfun Pirselimoğlu tarafından yazılan senaryosuyla Yeşim Ustaoğlu’nun ilk uzun metrajlı filmidir. Film, rutin hayatından sıkılan sivil polis Kemal'in, bir müzisyenin intiharını araştırmaya başlamasıyla gelişen olayları anlatır. Olayın kapanmasının ardından Kemal, müzisyenin yüzünü görme takıntısı geliştirir ve bu takıntı, ona beklenmedik sorunlar yaratır.

Muhabir: Fatma Nur Vural